放置各种各样的中日罗歌词,主Vocaloid
请善用目录和TAG,客户端不显示主页链接,推荐使用PC视图来搜索
并非全部都是博主翻译,具体译者各篇都有标注,自己翻的会打“自翻译歌词”的TAG
暂不接受制作委托,选曲也是自己爽自己的
新浪微博@黑暗新星

巡音ルカ - DYE


DYE 


作詞:AVTechNO 
作曲:AVTechNO 
編曲:AVTechNO 
唄:巡音ルカ 
翻译:不明,来自百度 

To what color am I dyed? 
我被染上了什麼颜色 
The size of the dyed thing changes because of the difference of the dyed color. 
染物颜色的深浅会因为染料的不同而改变 
I can grow up if it dyes to good people color.
我会因被染上「善人之色」而成长
I want to dye me to such a color.
我想染上如此的颜色
To what color am I dyed?
我被染上了什麼颜色?
The color to be dyed changes under the influence of the private life.
被染上的颜色会受自身生活环境的影响而改变
I degenerate if it dyes to villain color.
我会因被染上「恶人之色」而堕落
The color for which I hope is a color with high brightness.
我所希望的颜色是有著「高亮」的颜色
I want to become beautiful mind.
我想要拥有美丽的心灵
I want to become it.
我想要变成这样

I obtain the conscience.
我获得了良心
And, becomes a luminous color.
成为了光彩耀人的颜色
There are a lot of black and white in the private life.
大量的黑色白色充斥著我的生活
My color shines by "Affection" and "Esteem" and "Kindness" and "Looking after" and "Nursing" and "Protection" and "Consideration" and "Respect" and "Solicitude" and "Encouragement" and "Friendship", etc.
我自身的颜色闪耀著因为爱情和尊重和仁慈和照顾和护理和保护和体贴和尊敬和关心和鼓励和友情等等
I want to choose color that is brighter than the dark color.
我想要选择比黑色更鲜亮的颜色
If the surrounding is a dark color, I look large.
假如周遭都是黑色的话我看起来会很闪耀明显
If the surrounding is a luminous color, my existence might be thin.
但如果在充满明亮颜色的环境中我的存在感会变得很薄弱

The luminous color improves the environment.
光明的颜色能改善周遭
The luminous color shines on the dark.
光明的颜色能照亮黑暗
However, the luminous color shines only in a dark place.
不过,光明的颜色在黑暗环境中才会闪耀
Still, I do not care.
不过我不介意
A dark color absorbs the luminous color.
当黑色吸收了光明的颜色
My existence disappears if it winks out.
我的存在眨眼间就会消失
I can become energetic by shining on surroundings.
我会因照亮周遭而变得神采飘扬
When I become tired and do not shine.
当我疲倦而不再照耀时
The source of "Vigour" can be gotten from "Good man color".
这活力来源可能就要从「善人颜色」得到吧
The color for which other people hope to me.
这是众人希望我成为的颜色
It is different from the color for which I hope.
这跟我所期望的颜色不太一样
However, if it is an earth friendly color, I like the "Color that other people like".
但是,如果这颜色是全人类所支持的话我就会喜欢「他人所喜爱的颜色」
A dark color in the interior of the spirit is also as the case may be necessary.
内在灵魂中的黑暗在某些情况下仍是必要的
Both necessary dark colors and bright colors.
不管黑暗或光明都是必须的
I want to dye me moderately.
但我希望自己能适中地被染色

It is possible to change greatly in "Thing that becomes a luminous color from a dark color" even if my existence is small.
「从黑暗变成光明」这种巨大的改变是有可能的即使我的存在是如此低微
Now will grow in the future even if it is small.
即使现在很微弱,但未来一定会成长的

いつだって私(わたし)は今(いま)よりもっと求(もと)めていたい...
i tsu da tte wa ta shi wa i ma yo ri mo tto mo to me te i ta i
我比以往更进一步的希望
例(たと)え“  (それ)”がわたしの最高(さいこう)の“個性色(オリジナル)”だとしても・・・
ta to e so re ga wa ta shi no sa i ko u no o ri ji na ru da to shi te mo
即使「  」是我最高的「风格」…

To what color am I dyed?
我被染上了什麼颜色
The size of the dyed thing changes because of the difference of the dyed color.
染物颜色的深浅会因为染料的不同而改变
I can grow up if it dyes to good people color.
我会因被染上「善人之色」而成长
I want to dye me to such a color.
我想染上如此的颜色
To what color am I dyed?
我被染上了什麼颜色?
The color to be dyed changes under the influence of the private life.
被染上的颜色会受自身生活环境的影响而改变
I degenerate if it dyes to villain color.
我会因被染上「恶人之色」而堕落
The color for which I hope is a color with high brightness.
我所希望的颜色是有著「高亮」的颜色
I want to become beautiful mind.
我想要拥有美丽的心灵
I want to become it.
我想要变成这样


(nm9571705)

评论
热度(2)

© うたをうたおう | Powered by LOFTER